Jaka strona internetowa dla firmy?

Strony internetowe

Stworzenie właściwej strony internetowej dla firmy to spore wyzwanie. Tutaj należy brać pod uwagę potrzeby konkretnej branży, charakterystykę osób w niej się poruszających oraz przede wszystkim profil potencjalnego klienta. Czynników jest bardzo wiele, a poniżej kilka z nich.

Rozbudowana czy prosta?

Czasami zdarza się, że właściciel firmy zażyczy sobie stworzenie efektownej i bardzo rozbudowanej strony internetowej, a następnie ma problem z dostarczeniem materiałów które powinny się na niej pojawić. Istnieje wiele działalności i branż, gdzie do właściwego przedstawienia oferty wystarczy dosłownie kilka zdań, uzupełnionych o kilka fotografii. Nie ma sensu na siłę „lać wody” na stronie internetowej – może to odciągnąć uwagę od właściwej oferty lub w ogóle zniechęcić odwiedzającego do naszej propozycji. Można tworzyć strony internetowe dla firm, które są proste w konstrukcji, a nadal bardzo przyjemne dla oka. Jednocześnie pozwalają przedstawić naszą firmę w sposób zwięzły i jasny – odwiedzający od razu wie czym się zajmujemy i co możemy mu zaoferować.

Konwersja przede wszystkim

Tworząc stronę internetową dla firmy należy przede wszystkim cały czas pamiętać, że głównym jej celem (najczęściej) będzie rozwój biznesu i zapewnienie mu większych zysków. Dlatego bardzo istotna jest konwersja – czyli procent osób które zdecydują się na skorzystanie z naszej oferty spośród wszystkich odwiedzających. Co z tego, że naszą stronę odwiedzi tysiąc osób każdego dnia, skoro nie odbierzemy żadnego nowego zamówienia. Strona firmowa nie powinna być przepełniona ciekawostkami czy wiedzą teoretyczną – zawsze na pierwszym miejscu powinna znaleźć się przedstawiona w klarowny sposób oferta.

Stworzenie dobrej strony internetowej wymaga wiedzy i doświadczenia

Responsywność

Nie można pozwolić sobie na stratę żadnego klienta, a przynajmniej starty takie należy minimalizować. Dlatego niezwykle ważne jest aby firmowa strona internetowa była zbudowana w taki sposób, żby dobrze wyświetlała się na wszystkich komputerach – starszych oraz najnowszych, szybkich i wolnych, a także na urządzeniach mobilnych jak telefony czy tablety. Dlatego czasami warto iść na kompromis i zrezygnować z bardzo skomplikowanych rozwiązań, które mogłyby spowodować złe wyświetlanie lub powolne działanie naszej strony firmowej. Mogłoby to doprowadzić do tego, że klient nie zobaczy naszej oferty.

Dostosowana do wyszukiwarek

Po co nam strona internetowa którą zobaczy niewiele osób? Naturalnym jest, że będziemy się starali ją promować na wszelkie sposoby, a jednym z podstawowych jest promocja w wyszukiwarkach internetowych. Firmowa strona internetowa powinna być zbudowana w taki sposób, aby roboty wyszukiwarek internetowych oceniły ją jak najlepiej i wysoko przedstawiały w wynikach wyszukiwania. To bardzo ważny element który należy brać pod uwagę podczas tworzenia strony.

Czynników które należy brać pod uwagę przy projektowaniu stron internetowych dla firm jest zdecydowanie więcej. Właśnie dlatego warto korzystać z pomocy osób które się na tym po prostu znają.