Internet

Obecnie internet to jedno z najszybciej rozwijających się mediów. Zaczyna wypierać już nie tylko gazety, ale również radio, a nawet bardzo powoli telewizję. Statystyki pokazują, że już ponad 80% gospodarstw domowych ma dostęp do internetu. Są to liczby, których na pewno nie należy lekceważyć.

Dla osób prywatnych

Bardzo wiele korzyści z korzystania z internetu mogą czerpać osoby prywatne. Po pierwsze jest to ogromna skarbnica wiedzy. Oczywiście należy weryfikować informacje znalezione w sieci, ponieważ może okazać się, że są nieprawdziwe, jednak w zdecydowanej większości przypadków uzyskamy wartościową wiedzę. Wiele urzędów udostępnia coraz to nowsze rozwiązania, dzięki którym wiele formalności możemy obecnie załatwić zza ekranu komputera. Unikamy dzięki temu kolejek, oraz konieczności załatwiana spraw urzędowych w godzinach pracy.

Portale aukcyjne i ogłoszeniowe pozwalają bardzo łatwo sprzedawać niepotrzebne przedmioty. Kiedyś musieliśmy jeździć na giełdy, czy kupować ogłoszenia w gazetach – obecnie za pomocą kilku kliknięć wystawiamy dowolne ogłoszenia.

Dla firm

Nieocenione korzyści internet przynosi firmom. Daje im praktycznie nieograniczone możliwości kontaktu z klientami (obecnymi i potencjalnymi). Portale społecznościowe, strony internetowe, komunikatory – to wszystko pozwala na promocję, sprawne załatwianie reklamacji, udzielanie informacji o produktach i usługach. Nie wspominając już o możliwości bezpośredniej sprzedaży przez internet, gdzie odbiorcami naszych produktów mogą być ludzie z całego świata.

Internet rozwija się i będzie odgrywał coraz większa rolę w naszym codziennym życiu. Obecnie możemy zrobić zakupy (w tym spożywcze), zamówić usługi, nadzorować mieszkanie podczas nieobecności, szukać wykonawców usług i wiele innych. Już kilka late temu pokazane zostały produkty, które wykorzystują sieć dla „komunikowania się” z nami – powstała lodówka która da Ci znać, jeśli skończy się jakiś produkt, odkurzacz, któremu przez internet zlecisz rozpoczęcie odkurzania i wiele innych. Kwestia czasu kiedy podobne produkty wejdą do codziennego, powszechnego użytku.